Sunday, September 13, 2015

MINGGU 14

MINGGU 14. [ 06 APRIL 2015 – 10 APRIL 2015 ].


M/PELAJARAN
PENDIDIKAN JASMANI
TARIKH
07 APRIL 2015. [ Selasa ]
KELAS
4S3
MASA
0705 – 0815
TAJUK
SEGAK

KEMAHIRAN
1.TURUN NAIK BANGKU
2.TEKAN TUBI
3.BANGKIT TUBI SEPARA
4.JANGKAUAN MELUNJUR
OBJEKTIF
MENGUJI KECERGASAN MURID

AKTIVITI-AKTIVITI
1.MENGAMBIL BERAT BADAN
2.MENGUKUR KETINGGIAN
3.MELAKSANAKAN AKTIVITI SEPERTI DIATAS.

REFLEKSI
PELAJAR SERONOK MENJALANKAN AKTIVITI DIATAS DAN MENUNJUKKAN UNSUR BEKERJASAMA.
CATATAN
SAMBUNGAN KERANA TIDAK DAPAT DIJALANKAN…


M/PELAJARAN          
SEJARAH
TARIKH
08 APRIL  2015   [ Rabu ]
KELAS
5K1
MASA
0945 - 1055
TAJUK
Malayan Union 1946.

SUB-TAJUK
1.Kandungan Perlembagaan
2.Penentangan terhadap Malayan Union.
HASIL PEMBELAJARAN
1.Menyatakan ciri-ciri Gagasan Malayan Union 1946.
2.Menceritakan penentangan orang Melayu terhadap Malayan Union.
3.Menghuraikan isi-isi Perjanjian Malayan Union 1946.
4.Menghuraikan sebab-sebab penentangan orang Melayu dan sokongan orang dagang kepada Malayan Union.
KONSEP / ISTILAH
Gagasan Malayan Union, Jus Soli,
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME
Berbanga sebagai rakyat Malaysia
-Menghormati raja dan pemimpin.

AKTIVITI/LATIHAN
1.Menyalin nota.
2.Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946.
3.Huraikan factor-faktor  yang mendorong orang Melayu menentang Malayan Union.
REFLEKSI
Pelajar aktif dalam soaljawab. Respon pelajar terhadap soalan yg diajukan memuaskan.


M/PELAJARAN
PENDIDIKAN JASMANI
TARIKH
10 APRIL 2015. [ Jumaat ]
KELAS
4K9
MASA
0815 – 0925.
TAJUK
SEGAK

KEMAHIRAN
1.TURUN NAIK BANGKU
2.TEKAN TUBI
3.BANGKIT TUBI SEPARA
4.JANGKAUAN MELUNJUR
OBJEKTIF
MENGUJI KECERGASAN MURID

AKTIVITI-AKTIVITI
1.MENGAMBIL BERAT BADAN
2.MENGUKUR KETINGGIAN
3.MELAKSANAKAN AKTIVITI SEPERTI DIATAS.

REFLEKSI
PELAJAR SERONOK MENJALANKAN AKTIVITI DIATAS DAN MENUNJUKKAN UNSUR BEKERJASAMA.


M/PELAJARAN          
SEJARAH
TARIKH
10 APRIL  2015   [ Jumaaat  ]
KELAS
5K1
MASA
1040 – 1140
TAJUK
Malayan Union 1946.

SUB-TAJUK
1.Kandungan Perlembagaan
2.Penentangan terhadap Malayan Union.
HASIL PEMBELAJARAN
1.Menyatakan ciri-ciri Gagasan Malayan Union 1946.
2.Menceritakan penentangan orang Melayu terhadap Malayan Union.
3.Menghuraikan isi-isi Perjanjian Malayan Union 1946.
4.Menghuraikan sebab-sebab penentangan orang Melayu dan sokongan orang dagang kepada Malayan Union.
KONSEP / ISTILAH
Gagasan Malayan Union, Jus Soli,
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME
Berbanga sebagai rakyat Malaysia
-Menghormati raja dan pemimpin.

AKTIVITI/LATIHAN
1.Menyalin nota.
2.Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946.
3.Huraikan factor-faktor  yang mendorong orang Melayu menentang Malayan Union.
REFLEKSI
Pelajar aktif dalam soaljawab. Respon pelajar terhadap soalan yg diajukan memuaskan.
CATATAN
SAMBUNGAN….


No comments:

Post a Comment